(Polski) Sprzedaż przypraw rośnie przed świętami

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Nieodłącznym elementem wigilijnych i świątecznych potraw są przyprawy suche, do których można zaliczyć przyprawy jednoskładnikowe, mieszanki przyprawowe, przyprawy uniwersalne, fixy, marynaty do mięs czy sosy w proszku.

Dane zebrane przez CMR wskazują, że w grudniu 2016 roku, w porównaniu do średniej wartości sprzedaży we wcześniejszych miesiącach, w sklepach małoformatowych do 300 m2 sprzedano o około 20% więcej pod względem wolumenowym i ilościowym produktów tej kategorii. Liczba transakcji oraz sprzedanych opakowań w grudniu w sklepie małego formatu była wtedy zbliżona do sprzedaży z lipca związanej z sezonem ogórkowym.

Według danych CMR wartość sprzedaży przypraw jednoskładnikowych w grudniu 2016 roku była o prawie 43 % wyższa niż średnia z pozostałych miesięcy. Konsumenci chętniej niż w innych miesiącach sięgają po takie przyprawy jak majeranek, tymianek, gałka muszkatołowa czy goździki. Niezmiennie najpopularniejszym produktem wśród przypraw jednoskładnikowych pozostaje Pieprz czarny mielony Prymat 20 g.

Przyprawy mieszanki również osiągają dużą sprzedaż w grudniu. Popularne w okresie świątecznym są mieszanki przyprawowe do ryb mające ponad 4-krotnie wyższą wartość sprzedaży w tym okresie w sklepach małoformatowych do 300 m2. Większe znaczenie mają wtedy również mieszanki do bigosu czy flaków, wśród których liderem są przyprawy Prymat.

Wśród największych marek przypraw największy wzrost wartości sprzedaży odnotowują Prymat i Kamis, które w grudniu 2016 roku zyskały odpowiednio 48% i 41% w stosunku do średniej z pozostałych miesięcy. Knorr i Winiary nie zyskują w tym okresie w sprzedaży przypraw suchych w sklepach małoformatowych do 300 m2 z uwagi na większe znaczenie w ich portfolio sosów suchych, sosów sałatkowych w proszku czy fixów.

autor: Arkadiusz Kalejta


CMR
is independent market research agency
developing innovative research tools.

Our main areas of interest are:
quick measurement of marketing-mix activities’ impact
on FMCG sales results and precise analysis
of purchasing behavior based
on transactional/ receipt data