CMR RETAIL PANEL – weekly sales monitoring

Marketers in Poland need quick and precise information on sales results. Delivery of such information should be available very quickly, to enable its usage for adjusting even tactical marketing decisions. CMR addresses this need.

CMR weekly sales monitoring is a …

more info

CMR TEST PANEL – in-store experiments

CMR creates groups of test and control stores selected individually for given project. Those small scale experiments help to determine how planned marketing activities (changes in planogram, assortment, pricing, POSM) affect sales of a given product or group of products.…

more info

CMR BASKET ANALYSIS – purchasing habits analysis based on transactional/receipt data

At present CMR gathers electronic receipt/ transaction level data from the broadest representation of store types in Poland. That enables analysis of shopper habits in different store types: independent and organized trade, small format and large format. 

Those analyses cover …

more info


CMR
is independent market research agency
developing innovative research tools.

Our main areas of interest are:
quick measurement of marketing-mix activities’ impact
on FMCG sales results and precise analysis
of purchasing behavior based
on transactional/ receipt data

Trendy sprzedaży w sklepach małoformatowych w lipcu 2021 r.

Monday August 23rd, 2021

Jak wynika z danych CMR, w lipcu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,7% wyższa niż w czerwcu, choć liczba transakcji wzrosła w tym czasie tylko o 1%.

W porównaniu z lipcem 2020 r. …

read more

Woda i napoje w szkolnym plecaku – wywiad z Analitykiem CMR w Handel Extra

Thursday August 19th, 2021

W sklepach małego formatu uczniowie najchętniej kupują wodę do szkoły przed lekcjami. Podobną tendencję wykazuje rozkład transakcji z sokami i napojami niegazowanymi – mówi w rozmowie z “Handlem” Julia Kijo, Analityk CMR.

“HANDEL”: Jakie produkty do picia – woda,

read more

O kategoriach z piramidy zdrowego żywienia – CMR dzięki współpracy z Poradnik Handlowca – najnowszy numer PH

Thursday August 5th, 2021

read more