Analiza i raporty
Sprzedaż w sklepach w styczniu 2024: Spadki piw i napojów energetyzujących
February 20, 2024Jak wynika z danych CMR, w styczniu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,3% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 8%. Spadają m.in. takie kategorie jak piwa i napoje energetyzujące.
Kawa i herbata – jak wygląda sprzedaż tych kategorii latem? Jacy producenci rządzą na rynku?
July 29, 2022Dane CMR z okresu letniego ubiegłego roku (czerwiec-sierpień 2021 r.) wskazują, że napoje na bazie kawy czy herbaty nie cieszyły się wtedy dużym zainteresowaniem. W zeszłe wakacje sprzedaż wartościowa kaw w sklepach małoformatowych zmalała o 5% a herbat o 10% w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r.
Sprzedaż piwa w małych sklepach spada, rośnie średnia cena za butelkę
July 25, 2022W sklepach o powierzchni do 300 mkw. piwo stanowi 12 proc. obrotów pod względem wartości i 24 proc. – liczby transakcji – wynika z najnowszych danych CMR. W ujęciu wartościowym wyżej stoją tylko papierosy, ale piwo nie ma sobie równych w liczbie transakcji.