CMR RETAIL PANEL – weekly sales monitoring

Marketers in Poland need quick and precise information on sales results. Delivery of such information should be available very quickly, to enable its usage for adjusting even tactical marketing decisions. CMR addresses this need.

CMR weekly sales monitoring is a …

more info

CMR TEST PANEL – in-store experiments

CMR creates groups of test and control stores selected individually for given project. Those small scale experiments help to determine how planned marketing activities (changes in planogram, assortment, pricing, POSM) affect sales of a given product or group of products.…

more info

CMR BASKET ANALYSIS – purchasing habits analysis based on transactional/receipt data

At present CMR gathers electronic receipt/ transaction level data from the broadest representation of store types in Poland. That enables analysis of shopper habits in different store types: independent and organized trade, small format and large format. 

Those analyses cover …

more info


CMR
is independent market research agency
developing innovative research tools.

Our main areas of interest are:
quick measurement of marketing-mix activities’ impact
on FMCG sales results and precise analysis
of purchasing behavior based
on transactional/ receipt data

Sprzedaż słodyczy dla dzieci w dobie pandemii w sklepach małoformatowych do 300m2

Wednesday April 14th, 2021

Żelki, wafle, batony, ciastka, herbatniki czy czekolady, mały konsument i jego rodzice stoją przed ogromnym wyborem dostępnych słodyczy. Które kategorie są najbardziej popularne? Którzy producenci słodyczy zyskali w 2020 roku? Jakie marki produktów skierowanych do małych konsumentów są popularne? Odpowiedzi …

read more

O wpływie opłaty cukrowej na sprzedaż napojów niegazowanych na podstawie danych CMR w Biznes 24 – Magdalena Wilgatek

Tuesday April 6th, 2021

read more

Trendy sprzedaży w sklepach małoformatowych w lutym 2021 r.

Friday March 19th, 2021

Jak pokazują dane CMR Panel, w lutym 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była tylko o 7,4% niższa niż w lutym 2020 r. i o 3,4% niższa niż w styczniu 2021 r. W lutym spożywcze sklepy

read more