CMR RETAIL PANEL – weekly sales monitoring

Marketers in Poland need quick and precise information on sales results. Delivery of such information should be available very quickly, to enable its usage for adjusting even tactical marketing decisions. CMR addresses this need.

CMR weekly sales monitoring is a …

more info

CMR TEST PANEL – in-store experiments

CMR creates groups of test and control stores selected individually for given project. Those small scale experiments help to determine how planned marketing activities (changes in planogram, assortment, pricing, POSM) affect sales of a given product or group of products.…

more info

CMR BASKET ANALYSIS – purchasing habits analysis based on transactional/receipt data

At present CMR gathers electronic receipt/ transaction level data from the broadest representation of store types in Poland. That enables analysis of shopper habits in different store types: independent and organized trade, small format and large format. 

Those analyses cover …

more info


CMR
is independent market research agency
developing innovative research tools.

Our main areas of interest are:
quick measurement of marketing-mix activities’ impact
on FMCG sales results and precise analysis
of purchasing behavior based
on transactional/ receipt data

#2 odcinek z serii – o sprzedaży lodów na podstawie danych transakcyjnych CMR opowiada Marek Zachalski

Wednesday July 21st, 2021

Odcinki tworzone we współpracy ze Spożywcza TV dzięki Hurt i Detal

@Spożywcza TV www.hurtidetal.pl

read more

Trendy sprzedaży w sklepach małoformatowych w czerwcu 2021 r.

Tuesday July 20th, 2021

Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 2% wyższa niż w czerwcu 2020 r., a liczba transakcji wzrosła a tym czasie o niespełna 3%.

Upały w czerwcu …

read more

Rynek napojów bezalkoholowych po wprowadzeniu opłaty cukrowej – podsumowanie półrocza

Tuesday July 20th, 2021

Jak pokazują dane paragonowe CMR rok 2021 jest trudny dla producentów napojów bezalkoholowych i punktów handlowych prowadzących ich sprzedaż. Trwająca pandemia, niższe niż w latach poprzednich temperatury powietrza (do maja, sam czerwiec był zdecydowanie cieplejszy niż w roku ubiegłym) , …

read more