CMR RETAIL PANEL – weekly sales monitoring

Marketers in Poland need quick and precise information on sales results. Delivery of such information should be available very quickly, to enable its usage for adjusting even tactical marketing decisions. CMR addresses this need.

CMR weekly sales monitoring is a …

more info

CMR TEST PANEL – in-store experiments

CMR creates groups of test and control stores selected individually for given project. Those small scale experiments help to determine how planned marketing activities (changes in planogram, assortment, pricing, POSM) affect sales of a given product or group of products.…

more info

CMR BASKET ANALYSIS – purchasing habits analysis based on transactional/receipt data

At present CMR gathers electronic receipt/ transaction level data from the broadest representation of store types in Poland. That enables analysis of shopper habits in different store types: independent and organized trade, small format and large format. 

Those analyses cover …

more info


CMR
is independent market research agency
developing innovative research tools.

Our main areas of interest are:
quick measurement of marketing-mix activities’ impact
on FMCG sales results and precise analysis
of purchasing behavior based
on transactional/ receipt data

Słodycze impulsowe w dobie pandemii

Monday November 15th, 2021

We współpracy CMR ze Spożywcza TV powstało podsumowanie sprzedaży słodyczy impulsowych w dobie pandemii.

Słodycze impulsowe to duży i ciekawy rynek, na którym wprowadzanych jest co roku wiele nowości produktowych. Wciąż obserwujemy zmiany wywołane przez pandemię. Jak wygląda ten rynek …

read more

Zapowiedź kolejnego odcinka #Spożywcza TV

Monday October 18th, 2021

read more

Radio Zet – co wiemy o skutkach opłaty cukrowej ?

Thursday October 14th, 2021

Radio Zet we współpracy z CMR podejmuje temat wpływu opłaty cukrowej na sprzedaż napojów – podsumowanie 9 miesięcy opłaty cukrowej.

Opłata cukrowa, zwana też podatkiem od cukru, odpowiedzialna jest za wyższe ceny Coca-Coli i innych napojów słodzonych. Co zrobili producenci, …

read more