CMR RETAIL PANEL – weekly sales monitoring

Marketers in Poland need quick and precise information on sales results. Delivery of such information should be available very quickly, to enable its usage for adjusting even tactical marketing decisions. CMR addresses this need.

CMR weekly sales monitoring is a …

more info

CMR TEST PANEL – in-store experiments

CMR creates groups of test and control stores selected individually for given project. Those small scale experiments help to determine how planned marketing activities (changes in planogram, assortment, pricing, POSM) affect sales of a given product or group of products.…

more info

CMR BASKET ANALYSIS – purchasing habits analysis based on transactional/receipt data

At present CMR gathers electronic receipt/ transaction level data from the broadest representation of store types in Poland. That enables analysis of shopper habits in different store types: independent and organized trade, small format and large format. 

Those analyses cover …

more info


CMR
is independent market research agency
developing innovative research tools.

Our main areas of interest are:
quick measurement of marketing-mix activities’ impact
on FMCG sales results and precise analysis
of purchasing behavior based
on transactional/ receipt data

Podsumowanie sprzedaży po wprowadzeniu opłaty cukrowej – Biznes24

Wednesday July 28th, 2021

20% spadek sprzedaży napojów gazowanych po wprowadzeniu opłaty cukrowej. Tak duży spadek odnotowano przy wzroście średnich cen o ok. 36% (z poziomu 3,43 zł, do 4,65 zł za litr). W podobnej skali rosną ceny wód smakowych ok. 33% (z 2,56 …

read more

Opłata małpkowa to #3 odcinek z serii realizowany we współpracy ze Spożywcza TV dzięki Hurt i Detal

Tuesday July 27th, 2021

Prezentujemy najnowsze dane przygotowane przez ekspertów CMR (Centrum Monitorowania Rynku) dotyczące tzw. opłaty małpkowej. Odcinek zrealizowany dzięki współpracy ze SpozywczaTV dzięki HURT & DETAL

O zasadach oraz wpływie na sprzedaż opłaty małpkowej opowiada Joanna Stankiewicz z CMR.

00:00 Wstęp
00:24 …

read more

Zapowiedź #3 odcinka z serii realizowanego dzięki współpracy ze Spożywcza TV. Tym razem poruszamy temat opłaty małpkowej i jej wpływu na sprzedaż wódki.

Monday July 26th, 2021

read more