CMR RETAIL PANEL – weekly sales monitoring

Marketers in Poland need quick and precise information on sales results. Delivery of such information should be available very quickly, to enable its usage for adjusting even tactical marketing decisions. CMR addresses this need.

CMR weekly sales monitoring is a …

more info

CMR TEST PANEL – in-store experiments

CMR creates groups of test and control stores selected individually for given project. Those small scale experiments help to determine how planned marketing activities (changes in planogram, assortment, pricing, POSM) affect sales of a given product or group of products.…

more info

CMR BASKET ANALYSIS – purchasing habits analysis based on transactional/receipt data

At present CMR gathers electronic receipt/ transaction level data from the broadest representation of store types in Poland. That enables analysis of shopper habits in different store types: independent and organized trade, small format and large format. 

Those analyses cover …

more info


CMR
is independent market research agency
developing innovative research tools.

Our main areas of interest are:
quick measurement of marketing-mix activities’ impact
on FMCG sales results and precise analysis
of purchasing behavior based
on transactional/ receipt data

Wrzesień w sklepach małoformatowych do 300 m2

Tuesday October 20th, 2020

Jak wynika z danych CMR, we wrześniu 2020 r. łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7% niższa niż rok wcześniej, mimo to ich obroty wzrosły o 5,9%.

We wrześniu w sklepach małoformatowych o jakichkolwiek zawirowaniach …

read more

Wywiad w Radiu Nowy Świat dot. wpływu pandemii na sprzedaż oraz niehandlowych niedziel z Analitykiem CMR – Elżbietą Szarejko

Wednesday October 7th, 2020

O wpływie na działanie małopowierzchniowych sklepów podczas pandemii opowiada Analityk CMR – Elżbieta Szarejko.
Analityk CMR odpowiada również na pytania dotyczące wprowadzenia niedziel bez handlu.


*wywiad z dnia 2.10.2020…

read more

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego podcastu na temat wpływu koronawirusa na sprzedaż w sklepach małoformatowych i supermarketach.

Friday September 25th, 2020

O danych CMR opowie Elżbieta Szarejko – Analityk danych sprzedażowych.…

read more