EN

Wiedza

Artykuły w prasie specjalistycznej, analizy, nowe inicjatywy

YouTube
Rynek słodyczy w Polsce w 2023 – podsumowanie [wideo]
March 28, 2024

Jak mówi w materiale Wiadomości Spożywczych Magdalena Wilgatek, wg CMR 46% wartości rynku słodyczy generują dyskonty. Co jeszcze warto wiedzieć o tej kategorii? Zapraszamy do obejrzenia materiału.

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w lutym 2024: temperatura wpłynęła na wyniki
March 26, 2024

Jak wynika z danych CMR, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej.

YouTube
Przekąski w saszetkach – jak wygląda sprzedaż tej kategorii?
March 25, 2024

Krzysztof Michniewicz, Data Analyst z Centrum Monitorowania Rynku, w materiale Wiadomości Spożywczych opowiada o sprzedaży produktów w saszetkach w sklepach w Polsce. Jak wygląda podział tej kategorii? Gdzie produkty w saszetkach kupowane są najchętniej?

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w styczniu 2024: Spadki piw i napojów energetyzujących
February 20, 2024

Jak wynika z danych CMR, w styczniu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,3% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 8%. Spadają m.in. takie kategorie jak piwa i napoje energetyzujące.

YouTube
Słodycze i słone przekąski – jak istotne są marki własne dla sprzedaży tych kategorii?
February 16, 2024

Czy marki własne są istotne dla sprzedaży słodyczy i słonych przekąsek? Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia Przemysława Bojanowskiego z CMR, które zostało zarejestrowane 30 stycznia 2024 r. podczas konferencji Kierunek Marka Własna.

Podsumowanie
Jak na sprzedaż energetyków wpłynęła nowa ustawa? Wywiad w Radio 357
February 13, 2024

Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR była gościnią Radia 357, w którym opowiedziała o wpływie nowej ustawy na sprzedaż tzw. energetyków w sklepach spożywczych. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

Artykuł
Grudzień w sklepach małoformatowych: Wigilia w niedzielę wpłynęła na obroty
January 27, 2024

Jak wynika z danych CMR, w grudniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,6% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 5%. Mniejsza niż przed rokiem liczba klientów to w dużej mierze efekt tego, że Wigilia i sylwester, czyli dni wzmożonych ostatnich zakupów uzupełniających przed świętami, w 2023 r. wypadły w niedzielę.

Artykuł
Jednorazowe e-papierosy – przebój sprzedaży 2023
January 15, 2024

Jednorazowe e-papierosy to przebój sprzedaży 2023 roku. W skali dwunastu miesięcy ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając wartość ok. 2 mld złotych.Swój pochód sprzedażowy w sklepach spożywczych „jednorazówki” zaczęły od placówek niezależnych lub z szyldem tzw. miękkiej franczyzy. Jednak finalnie kluczowe dla ich obrotów stały się sieciowe sklepy convenience, w tym najpopularniejsze sieci sklepów spożywczych do 300 m2, saloników prasowych i stacji benzynowych.

Artykuł
Listopad w sklepach małoformatowych: pogoda wpłynęła na sprzedaż
December 28, 2023

Jak wynika z danych CMR, w listopadzie 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,3% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 7%.

Artykuł
Sprzedaż oleju w sklepach w Polsce. Czy ceny poszły w dół?
December 19, 2023

Olej to kolejna – obok masła, o którym pisaliśmy kilka dnia temu – kategoria, o której w ostatnich miesiącach czy też nawet latach było głośno ze względu na zmieniające się ceny. Jak wygląda sytuacja w tej kategorii i jak obecnie kształtują się jej ceny?

Artykuł
Sprzedaż masła w sklepach w Polsce. Jak kształtują się ceny?
December 15, 2023

Masło to jedna z tych kategorii, które w ostatnich miesiącach szczególnie przyciągały uwagę konsumentów ze względu na dynamicznie zmieniające się ceny.  Jak kształtuję się one obecnie i jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach?

Artykuł
Jak wygląda sprzedaż napojów w sklepach małoformatowych przed świętami?
December 12, 2023

Szczyt sprzedaży napojów w sklepach małoformatowych przypada oczywiście na miesiące letnie, ale jest to kategoria, która plasuje się w czołówce najczęściej kupowanych grup produktów niezależnie od pory roku, w tym również w okresie przedświątecznym.

Articles, reports, new initiatives