Artykuły w prasie specjalistycznej, analizy, nowe inicjatywy
Jak wynika z danych PIH, w lipcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,5% wyższa niż rok wcześniej, natomiast liczba transakcji spadła o ponad 3%.
Kategoria roślinnych zamienników nabiału, choć wciąż relatywnie niewielka, rozwija się z roku na rok. W okresie od kwietnia 2023 roku do marca bieżącego roku wartość jej sprzedaży wzrosła aż o 23% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,6% wyższa niż rok wcześniej, ale liczba transakcji spadła o około 4%.
Sery pleśniowe to kategoria, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży pozostają dyskonty – w 2023 roku odpowiedzialne za 64% wartości sprzedaży całej kategorii. Hipermarkety w tym samym czasie wygenerowały 15%, zaś sklepy małoformatowe do 300 m2 oraz supermarkety 301-2500 m2 odpowiadały łącznie za 21% wartości sprzedaży serów pleśniowych.
Jak wynika z danych CMR, w maju 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,7% niższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji spadła o około 3%.
W 2023 roku sklepy małoformatowe do 300 m2 odpowiadały za 45% wartości sprzedaży kategorii kaw mrożonych we wszystkich sklepach w Polsce, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu do roku 2022. Sklepy małoformatowe pozostają więc najważniejszym kanałem sprzedaży dla tej kategorii.
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w marcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa niż rok wcześniej, za to liczba transakcji spadła o 4,7%.
Jak mówi w materiale Wiadomości Spożywczych Magdalena Wilgatek, wg CMR 46% wartości rynku słodyczy generują dyskonty. Co jeszcze warto wiedzieć o tej kategorii? Zapraszamy do obejrzenia materiału.
Jak wynika z danych CMR, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej.
Krzysztof Michniewicz, Data Analyst z Centrum Monitorowania Rynku, w materiale Wiadomości Spożywczych opowiada o sprzedaży produktów w saszetkach w sklepach w Polsce. Jak wygląda podział tej kategorii? Gdzie produkty w saszetkach kupowane są najchętniej?
Jak wynika z danych CMR, w styczniu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,3% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 8%. Spadają m.in. takie kategorie jak piwa i napoje energetyzujące.
Czy marki własne są istotne dla sprzedaży słodyczy i słonych przekąsek? Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia Przemysława Bojanowskiego z CMR, które zostało zarejestrowane 30 stycznia 2024 r. podczas konferencji Kierunek Marka Własna.