Analizy zwyczajów zakupowych
Dysponujemy bazą kilku miliardów transakcji ze sklepów małoformatowych i wielkoformatowych w Polsce.
Każda transakcja posiada swój identyfikator, dokładnie określony czas jej dokonania (dzień, godzina), produkty współwystępujące w koszyku, ich liczbę oraz ceny. Znane są też dokładne charakterystyki placówki handlowej, w której została dokonana transakcja.
Dostęp do danych transakcyjnych ze sklepów umożliwia przeprowadzanie analiz koszykowych, np. analiz współkupowania kategorii produktowych, marek czy wariantów produktów.
Analizy te są wykorzystywane przy planowaniu dodatkowych ekspozycji produktu lub lokalizacji materiałów promocyjnych w punktach sprzedaży.
Natomiast analizy rozkładu sprzedaży według dni tygodnia, godzin lub dni w miesiącu wykorzystywane są m.in. przy tworzeniu strategii komunikacji marketingowej.
Analiza charakterystyk transakcji z zakupem danej marki pozwala określić shopperowy profil marki, wykorzystywany m.in. przy przygotowaniu mechanizmów promocyjnych w POS i doborze produktów w ramach działań crosspromocyjnych.
Sprawdź shopperowy profil swojej marki!