Analiza i raporty
![](https://www.cmr.com.pl/wp-content/uploads/2022/04/trendy-w-sklepach-marzec-1.jpg)
Jak wyglądają prawdziwe “paragony grozy”? Ceny niektórych produktów wzrosły aż o 60%
June 28, 2022CMR oraz portale Gazeta.pl i Handelextra.pl co miesiąc przygotowują własny “koszyk cenowy”, w którym na podstawie paragonów ze sklepów małoformatowych – tych położonych zwykle najbliżej domu – badane są ceny ponad 30 produktów. Oto najnowszy raport, za maj.
![](https://www.cmr.com.pl/wp-content/uploads/2022/05/trendy-w-sklepach-kwiecien.jpg)
Sprzedaż roślinnych kabanosów w dyskontach i hipermarketach w I połowie 2022 r. (analiza)
December 8, 2022Roślinne kabanosy, parówki i kiełbaski to kategoria, której sprzedaż wyraźnie idzie w górę – w okresie od lipca 2021 r. do czerwca 2022 r. ich wartość sprzedaży wzrosła aż o 67%. Choć każdy z kanałów sprzedaży odnotowywał w tym okresie wzrosty w sprzedaży tej kategorii, to wynik ten jest głównie zasługą dyskontów, gdzie wzrosty wyniosły w tym okresie ponad 140%.
![](https://www.cmr.com.pl/wp-content/uploads/2023/08/rynek-napojow-w-polsce.jpg)
CMR dla “Forbes”: Rynek napojów rośnie, bo cały czas rosną ich ceny
August 25, 2023Polscy producenci napojów bezalkoholowych szybko reagują na zmiany przepisów dotyczące ich branży i wypełniają nowe kategorie – zauważa Tomasz Rydzewski, ekspert Centrum Monitorowania Rynku. Komu pomógł podatek od cukru? I jakie sposoby jego ominięcia mają ci producenci, którym zaszkodził? Publikujemy fragment wywiadu z wydania “Forbes” 8/2023.