EN

Artykuł

Artykuł
Wielkanoc: Jak w tym okresie wygląda sprzedaż majonezu?
16 kwietnia, 2022

Okres Wielkanocy to czas rosnącej sprzedaży majonezu — kategorii produktowej, w której konsumenci mają własne, trudne do zmiany przyzwyczajenia. Choć to kategoria, w której dominuje jeden producent, silne sentymenty wśród kupujących budzą także lokalne marki kojarzone z konkretnym regionem. – Konsumenci mogą wybierać z trzech wariantów, najczęściej mają do wyboru klasyczne majonezy, o wiele rzadziej […]

Artykuł
Analiza CMR: sprzedaż wody w sklepach małoformatowych, kioskach i salonikach prasowych
15 kwietnia, 2022

Materiał autorstwa Julii Kijo, Analityka danych sprzedażowych w CMR, który został opublikowany w kwietniowym wydaniu „Poradnika Handlowca”.

Artykuł
Analiza: Jak zmieniły się ceny w sklepach na Wielkanoc? Co zdrożało?
14 kwietnia, 2022

Przed świętami wielkanocnymi ceny w sklepach małoformatowych do 300 m2 powierzchni rosły – często w tempie dwucyfrowym, czasem nawet wysoko dwucyfrowym – w porównaniu z marcem 2021.

Artykuł Raport
Analiza CMR: Jak wojna w Ukrainie wpływa na sprzedaż w sklepach w Polsce?
5 kwietnia, 2022

Wojna w Ukrainie zaczęła się ponad miesiąc temu. Od samego jej początku widać było, że Polacy otworzyli szeroko swoje serca i portfele, pomagając na wiele sposobów.

Artykuł
Wpływ akcyzy na sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych
22 marca, 2022

„Nabywcy najtańszych wódek najbardziej ograniczyli swoje zakupy, wolumen sprzedaży wódek z segmentu ekonomicznego spadł aż o 17 proc.” – mówi Elżbieta Szarejko, analityk Centrum Monitorowania Rynku w artykule dziennika „Rzeczpospolita”.

Artykuł
Radio Zet – co wiemy o skutkach opłaty cukrowej?
14 października, 2021

Radio Zet we współpracy z CMR podejmuje temat wpływu opłaty cukrowej na sprzedaż napojów – podsumowanie 9 miesięcy opłaty cukrowej. Opłata cukrowa, zwana też podatkiem od cukru, odpowiedzialna jest za wyższe ceny Coca-Coli i innych napojów słodzonych. Co zrobili producenci, by ceny nie odstraszyły klientów?