Komentarz: sprzedaż serów twarogowych w sklepach małoformatowych

Sery twarogowe naturalne cieszą się stałym poziomem zainteresowania konsumentów w ciągu roku. Jednak sprzedaż segmentu serów twarogowych do pieczenia wygląda nieco inaczej, gdyż pozostaje silnie skorelowana z okresami świątecznymi – to produkty, które cieszą się dużą popularnością w ciągu całego roku, jednak ich pik sprzedażowy przypada w okresie świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia.

Należy pamiętać że to sery twarogowe naturalne odpowiadają za około 90% udziałów wartościowych w całej kategorii w sklepach małoformatowych do 300 m2. Porównując okres od stycznia do października tego roku z analogicznym okresem roku poprzedniego, odnotowujemy spadek wolumenu sprzedaży o około 14% na całej kategorii, jednak jest to spowodowane okresem silnej pandemii szczególnie w okresie marzec-kwiecień 2020 i zaopatrywaniem się konsumentów na zapas.

Kategoria serów twarogowych jest dość rozdrobniona pomiędzy mniejszych graczy, jednak prym wiedzie dwóch producentów – OSM Piątnica oraz SM Mlekpol. Te firmy skupiają łącznie około 38% transakcji zawierających ser twarogowy. Sery twarogowe naturalne dostępne są średnio w 7 na 10 małych sklepów. O najszerszą dostępność swoich produktów zadbał producent OSM Piątnica. W ciągu ostatnich 12 miesięcy najpopularniejszym wariantem w małych sklepach wśród serów twarogowych był twaróg wiejski półtłusty (OSM Piątnica) w pudełku 250 g.

Magdalena Wilgatek
Business Development Manager w CMR

Z całym artykułem nt. serów twarogowych mogą Państwo zapoznać się w serwisie Forum Mleczarskie.