Analiza i raporty

Sery pleśniowe – jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach w Polsce?
2 lipca, 2024Sery pleśniowe to kategoria, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży pozostają dyskonty – w 2023 roku odpowiedzialne za 64% wartości sprzedaży całej kategorii. Hipermarkety w tym samym czasie wygenerowały 15%, zaś sklepy małoformatowe do 300 m2 oraz supermarkety 301-2500 m2 odpowiadały łącznie za 21% wartości sprzedaży serów pleśniowych.
Jak kształtuje się sprzedaż herbaty w sklepach? (Analiza CMR)
6 kwietnia, 2022Początek pandemii w 2020 roku przyniósł wzrost cen w segmencie herbaty. Jak obecnie wygląda ten rynek obecnie? Zapraszamy do obejrzenia materiału z udziałem dr Magdaleny Wilgatek z CMR, który zostały przygotowany we współpracy z serwisem Wiadomości Spożywcze.

Sprzedaż roślinnych kabanosów w dyskontach i hipermarketach w I połowie 2022 r. (analiza)
8 grudnia, 2022Roślinne kabanosy, parówki i kiełbaski to kategoria, której sprzedaż wyraźnie idzie w górę – w okresie od lipca 2021 r. do czerwca 2022 r. ich wartość sprzedaży wzrosła aż o 67%. Choć każdy z kanałów sprzedaży odnotowywał w tym okresie wzrosty w sprzedaży tej kategorii, to wynik ten jest głównie zasługą dyskontów, gdzie wzrosty wyniosły w tym okresie ponad 140%.