EN

Wiedza

Artykuły w prasie specjalistycznej, analizy, nowe inicjatywy

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w lipcu – Euro nie pomogło najważniejszym kategorim
August 26, 2024

Jak wynika z danych PIH, w lipcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,5% wyższa niż rok wcześniej, natomiast liczba transakcji spadła o ponad 3%.

Artykuł
Napoje roślinne – sprzedaż kategorii w sklepach ciągle rośnie
August 10, 2024

Kategoria roślinnych zamienników nabiału, choć wciąż relatywnie niewielka, rozwija się z roku na rok. W okresie od kwietnia 2023 roku do marca bieżącego roku wartość jej sprzedaży wzrosła aż o 23% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Artykuł
Czerwiec w małych sklepach – jakie kategorie rosną, a które spadają?
July 18, 2024

Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,6% wyższa niż rok wcześniej, ale liczba transakcji spadła o około 4%.

Artykuł
Sery pleśniowe – jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach w Polsce?
July 2, 2024

Sery pleśniowe to kategoria, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży pozostają dyskonty – w 2023 roku odpowiedzialne za 64% wartości sprzedaży całej kategorii. Hipermarkety w tym samym czasie wygenerowały 15%, zaś sklepy małoformatowe do 300 m2 oraz supermarkety 301-2500 m2 odpowiadały łącznie za 21% wartości sprzedaży serów pleśniowych.

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w maju – dzięki wysokiej temperaturze rośnie sprzedaż lodów
June 15, 2024

Jak wynika z danych CMR, w maju 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,7% niższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji spadła o około 3%.

Artykuł
Jak wygląda sprzedaż kaw mrożonych w małych sklepach w Polsce?
May 20, 2024

W 2023 roku sklepy małoformatowe do 300 m2 odpowiadały za 45% wartości sprzedaży kategorii kaw mrożonych we wszystkich sklepach w Polsce, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu do roku 2022. Sklepy małoformatowe pozostają więc najważniejszym kanałem sprzedaży dla tej kategorii.

Artykuł
Marzec w sklepach małoformatowych: Wielkanoc i pogoda wpłynęły na wyniki
April 23, 2024

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w marcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa niż rok wcześniej, za to liczba transakcji spadła o 4,7%.

YouTube
Rynek słodyczy w Polsce w 2023 – podsumowanie [wideo]
March 28, 2024

Jak mówi w materiale Wiadomości Spożywczych Magdalena Wilgatek, wg CMR 46% wartości rynku słodyczy generują dyskonty. Co jeszcze warto wiedzieć o tej kategorii? Zapraszamy do obejrzenia materiału.

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w lutym 2024: temperatura wpłynęła na wyniki
March 26, 2024

Jak wynika z danych CMR, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej.

YouTube
Przekąski w saszetkach – jak wygląda sprzedaż tej kategorii?
March 25, 2024

Krzysztof Michniewicz, Data Analyst z Centrum Monitorowania Rynku, w materiale Wiadomości Spożywczych opowiada o sprzedaży produktów w saszetkach w sklepach w Polsce. Jak wygląda podział tej kategorii? Gdzie produkty w saszetkach kupowane są najchętniej?

Artykuł
Sprzedaż w sklepach w styczniu 2024: Spadki piw i napojów energetyzujących
February 20, 2024

Jak wynika z danych CMR, w styczniu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,3% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 8%. Spadają m.in. takie kategorie jak piwa i napoje energetyzujące.

YouTube
Słodycze i słone przekąski – jak istotne są marki własne dla sprzedaży tych kategorii?
February 16, 2024

Czy marki własne są istotne dla sprzedaży słodyczy i słonych przekąsek? Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia Przemysława Bojanowskiego z CMR, które zostało zarejestrowane 30 stycznia 2024 r. podczas konferencji Kierunek Marka Własna.

Articles, reports, new initiatives