Desery mleczne: Zott dominuje na półkach w małych sklepach
W małych sklepach kategoria deserów mlecznych jest zdominowana przez markę Monte (Zott) i to tej marce przypada blisko 52% udziałów w wartości sprzedaży tej kategorii w sklepach małego formatu — mówi dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR.
Desery mleczne mogą przybierać różną formę: ryżu na bazie mleka, puddingu, budyniu, kaszy mannej na bazie mleka czy innych bardziej wymyślnych postaci.
— Oprócz Monte, do najważniejszych marek zaliczamy również Riso (producent Müller) oraz Smakija (producent Zott). Najpopularniejszym wariantem jest deser mleczny z czekoladą i orzechami Monte Zott w kubku 150 g. Desery mleczne znajdziemy w 75% sklepów małoformatowych do 300 m2. Średnia cena deseru mlecznego w małym sklepie to około 3 zł. Klient małego sklepu może wybierać średnio spośród 8 różnych wariantów deserów mlecznych, zaś klient supermarketu ma zdecydowanie szerszy wybór – aż 23 różnych wariantów — mówi Magdalena Wilgatek z CMR.
Materiał został pierwotnie opublikowany na stronie Forum Mleczarskiego.