Analiza i raporty
Wysokie ceny w sklepach. Za co konsumenci płacą najwięcej? — analiza i prognoza CMR
23 marca, 2022O przyczynach wysokich cen, kategoriach, które odnotowują najwyższe wzrosty oraz prognozach na rynku spożywczym opowiada Marek Zachalski, analityk danych z CMR.

Sery pleśniowe – jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach w Polsce?
2 lipca, 2024Sery pleśniowe to kategoria, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży pozostają dyskonty – w 2023 roku odpowiedzialne za 64% wartości sprzedaży całej kategorii. Hipermarkety w tym samym czasie wygenerowały 15%, zaś sklepy małoformatowe do 300 m2 oraz supermarkety 301-2500 m2 odpowiadały łącznie za 21% wartości sprzedaży serów pleśniowych.

Jednorazowe e-papierosy – przebój sprzedaży 2023
15 stycznia, 2024Jednorazowe e-papierosy to przebój sprzedaży 2023 roku. W skali dwunastu miesięcy ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając wartość ok. 2 mld złotych.Swój pochód sprzedażowy w sklepach spożywczych „jednorazówki” zaczęły od placówek niezależnych lub z szyldem tzw. miękkiej franczyzy. Jednak finalnie kluczowe dla ich obrotów stały się sieciowe sklepy convenience, w tym najpopularniejsze sieci sklepów spożywczych do 300 m2, saloników prasowych i stacji benzynowych.