Analiza i raporty
Słodycze impulsowe w dobie pandemii
November 15, 2021We współpracy CMR ze Spożywcza TV powstało podsumowanie sprzedaży słodyczy impulsowych w dobie pandemi Słodycze impulsowe to duży i ciekawy rynek, na którym wprowadzanych jest co roku wiele nowości produktowych. Wciąż obserwujemy zmiany wywołane przez pandemię. Jak wygląda ten rynek obecnie? Na to pytanie odpowiada Przemysław Bojanowski, analityk z CMR (Centrum Monitorowania Rynku).
Analiza CMR: Sprzedaż w sklepach małoformatowych w lipcu. Co wydarzyło się w handlu?
August 18, 2022Jak wynika z danych CMR i Polskiej Izby Handlu, w lipcu br. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,8% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 3% w porównaniu z tym samym miesiącem w roku ubiegłym.
Grudzień w sklepach małoformatowych: Wigilia w niedzielę wpłynęła na obroty
January 27, 2024Jak wynika z danych CMR, w grudniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,6% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 5%. Mniejsza niż przed rokiem liczba klientów to w dużej mierze efekt tego, że Wigilia i sylwester, czyli dni wzmożonych ostatnich zakupów uzupełniających przed świętami, w 2023 r. wypadły w niedzielę.