Analiza i raporty

Targi Specjał: Elżbieta Szarejko z CMR o sytuacji w sklepach w czasie rosnącej inflacji
9 grudnia, 2022Targi Specjał to doroczne wydarzenie, którego organizatorem jest GK Specjał — operator takich sieci sklepów jak Livio, Nasz Sklep i Rabat Detal. Podczas 25. edycji wydarzenia odbywającego się w Rzeszowie, ze swoją prelekcją wystąpiła Elżbieta Szarejko z CMR, która opowiedziała słuchaczom o tym, jak placówki małoformatowe radzą sobie wobec zakazu handlu, inflacji i wojny, jaką rolę w zakupach odgrywa współkupowanie oraz kiedy i po co klienci przychodzą do sklepów.

Sery pleśniowe – jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach w Polsce?
2 lipca, 2024Sery pleśniowe to kategoria, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży pozostają dyskonty – w 2023 roku odpowiedzialne za 64% wartości sprzedaży całej kategorii. Hipermarkety w tym samym czasie wygenerowały 15%, zaś sklepy małoformatowe do 300 m2 oraz supermarkety 301-2500 m2 odpowiadały łącznie za 21% wartości sprzedaży serów pleśniowych.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu: kategoria wódek wciąż zalicza spadki
26 września, 2023Jak wynika z danych CMR Panel, w sierpniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 4% wyższa niż przed rokiem, chociaż liczba transakcji spadła o 7%.