Jak kształtuje się sprzedaż herbaty w sklepach? (Analiza CMR)

Jak kształtuje się sprzedaż herbaty w sklepach w Polsce? Początek pandemii w 2020 roku przyniósł wzrost cen w tym segmencie. Jak obecnie wygląda ten rynek? Zapraszamy do obejrzenia materiału z udziałem dr Magdaleny Wilgatek z CMR, który zostały przygotowany we współpracy z serwisem Wiadomości Spożywcze. 

Herbata – mimo iż można ja spożywać zarówno na zimno jak i na gorąco – zdecydowanie kojarzy się z jej rozgrzewającymi właściwościami. Dlatego też sprzedaż kategorii rośnie już początku września i utrzymuje się do maja. Później zainteresowanie konsumentów przechyla się w stronę innych napojów.

W miesiącach zimnych zdecydowanie częściej spożywamy napoje gorące. Należy do nich herbata. Zdecydowanie częściej kupowana jest w miesiącach chłodniejszych – od września do maja. Na okres wakacji sprzedaż herbaty spada, a rośnie sprzedaż napojów. W marcu 2020 r., na początku pandemii odnotowaliśmy duże wzrosty sprzedaży herbaty, ponieważ wówczas zaopatrywaliśmy się na zapas — mówi dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager z CMR.

Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.