Analiza i raporty
Inflacja w Polsce – podsumowanie 2021 roku i prognozy na 2022 rok
17 lutego, 2022O wpływie podwyżki akcyzy na alkohole i produkty tytoniowe oraz wprowadzeniu podatku małpkowego, opłaty cukrowej i podatku detalicznego na ceny w 2021 roku opowiada Marek Zachalski, Analityk danych z CMR Odcinek zrealizowany dzięki współpracy z wiadomoscispozywcze.pl
Słodycze: Jak wygląda sprzedaż tej kategorii w sklepach małoformatowych?
28 września, 2022Słodycze to duża kategoria w sklepach małoformatowych do 300 mkw. Pod względem wartości sprzedaży plasuje się na czwartym miejscu po alkoholach, produktach tytoniowych i napojach, a jej udziały w wartości sprzedaży w placówkach małego formatu przekraczają 4%. Jednocześnie wartość sprzedaży tej kategorii w I półroczu 2022 r. w porównaniu wzrosła o około 10%.
Handel we wrześniu — jak wyglądała sprzedaż w sklepach małoformatowych?
20 października, 2022Jak wynika z danych CMR, we wrześniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 11,6% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,5% w porównaniu z wrześniem 2021 r.